Snel en verantwoord afvallen met een uitgekiend dieet

woensdag 18 december 2013 | geen reacties | in: Gezondheid, Producten

Je kunt snel en verantwoord afvallen zonder je gezondheid op het spel te hoeven zetten. Maar let op. Sommige diëten schoppen je hormoonhuishouding in de war. Andere diëten, die bekend staan als ‘hongerdieet’ en ‘crashdieet’, moet je ook beslist niet volgen. Wil je blijvend resultaat boeken? Kies dan uitsluitend voor een dieet waarbij je geen honger hoeft te lijden. Wees tevreden wanneer je wekelijks 1 kilo aan gewicht kwijt raakt. Meer afvallen is niet nodig en in veel gevallen zelfs onverstandig. In drie maanden tijd ruim 10 kilo kwijtraken is snel en verantwoord afvallen, met veel minder kans op het bekende jojo-effect.

Mentale dieetplan

Eiwitrijk en koolhydraatbeperkt dieet

Kies het liefst voor een eiwitrijk en koolhydraatbeperkt dieet. Zo’n dieet voorkomt een knagend hongergevoel en is veel gemakkelijker vol te houden dan diëten waarbij je het dagelijks met 500 calorieën minder moet dan. Let wel: vrouwen verbruiken per dag gemiddeld 2000 en mannen 2500 calorieën. Maar: we consumeren over het algemeen 30% meer calorieën dan we nodig hebben.

Door een eiwitrijk en koolhydraatbeperkt dieet verlies je geen spiermassa. In tegendeel: dit dieet zal je spiermassa eerder doen toenemen. Je hoeft bij dit dieet niet allerlei dure dieetpilletjes te slikken. Op z’n hoogst is het verstandig een betrouwbare multivitamine, aangevuld met mineralen, te gaan slikken. Feitelijk zou iedereen dit aanvullend moeten gebruiken, omdat bijna iedereen een vitaminetekort heeft.

Het is vooral belangrijk je eetgewoontes aan te passen en je te laten voorlichten over welke voeding bij een eiwitrijk en koolhydraatbeperkt dieet past. Probeer daarnaast stress zoveel mogelijk te voorkomen. En zorg voor voldoende beweging. Hierdoor wordt overtollig vet op een natuurlijke manier verbrand en ga je je snel fitter voelen. Een gezonde levensstijl is van vitaal belang, ook voor het spijsverteringsproces. Een energiek lichaam komt meer in beweging. En zo is het cirkeltje rond.

Wat je niet meer moet eten

Wist je dat we tegenwoordig in de supermarkt overspoeld worden door bewerkte voedingsmiddelen? Kijk maar eens op het etiket van een willekeurig voedingsproduct. Gegarandeerd dat er veel zout in het product is verwerkt, dat er veel suikers aan zijn toegevoegd en dat het voedingsmiddel veel E-nummers bevat. Niet alle E-nummers zijn ongezond, maar ga er maar rustig van uit dat de goedgekeurde geur-, kleur- en smaakstoffen die aan het levensmiddel zijn toegevoegd toch vaak niet veilig zijn; in grote hoeveelheden in sommige gevallen zelfs uitgesproken giftig!

Vroeger deden we het beter!

Ga in gedachten eens terug naar grootmoeders tijd. Onze voorouders aten veel meer puur voedsel, dat vaak rechtstreeks van het land kwam. De soepen van Honig, Knorr, Unox, etc. kende men nog nie

De smaakversterker en het eetlustopwekkende E621 (mononatriumglutaminaat) in de kippensoep van Honig stond nog niet in de schappen van de plaatselijke kruidenier. De eetlustopwekkende stof E621 blijkt je hormoonsysteem te ontregelen en grijpt in op je honger- en verzadigingscentrum. Ook is E621 schadelijk voor je hersenen! Je kunt er bijvoorbeeld een migraineaanval van krijgen. Ook Chinese restaurants strooien er rijkelijk mee. En een dorst dat je krijgt! Onze chips bevatten ook E621. Als je niet uitkijkt eet je daardoor een zak chips zomaar in je eentje leeg!

De smaakversterker E627 (natriumguanylaat) in het pakje kippensoepsoep van Honig, Knorr etc. werd vroeger ook nog niet verkocht. Personen met astma en eczeem kunnen op dit E-nummer heftig reageren. E627 zet aan tot meer eten en werkt zeer verslavend!

Smaakversterker E631 (Natriuminosinaat) in ons pakje soep van Honig, etc. blijkt ook grote gezondheidsrisico’s met zich mee te brengen! En heus, denkt niet dat deze en andere stoffen alleen in soepen worden verwerkt. Ze zitten ook in ontelbaar veel andere producten verborgen!

Aan de soeppakjes wordt ook glucosestroop toegevoegd. Het zal wel duidelijk zijn dat deze zoetstof eveneens een dikmaker is. Onderzoek heeft uitgewezen dat glucosestroop  een grote bijdrage levert aan onze gewichtstoename. Glucosestroop zit ook verwerkt in frisdranken, koekjes, snoep, ijs en tientallen andere producten.

Terug naar puur voedsel om blijvend te kunnen afvallen

De soep van grootmoeder werd gemaakt zonder tussenkomst van de voedingsindustrie. Kant-en-klare maaltijden bestonden er ook nog niet en evenmin wist van het bestaan van pizza’s. Gemak dient nu de mens. Hoe korter we hoeven te koken, des te gemakkelijker we dit vinden. Helaas, dit gaat wel ten koste van onze gezondheid. En ook ten koste van onze pogingen af te vallen. Denk nog maar eens aan het eetlustopwekkende stofje E621: mononatriumglutaminaat stimuleert de eetlust. Normaal gesproken zouden je hersenen een seintje geven wanneer het verzadigingspunt is bereikt, nu blijf je dooreten!

Nog niet overtuigd? Ga maar eens op onderzoek uit op het internet. E621 en vele andere E-nummers zijn ronduit schadelijk voor je lichaam. En geest!

Wat we niet meer moeten drinken

We drinken, enigszins gechargeerd, nauwelijks meer water. In onze koffie en thee doen we suiker of een of andere zoetstof. In zoetstof zit vaak aspartaam of een giftige variant hierop. We weten dat in cola veel suiker zit. Daarom drinken we iedere avond een paar sapjes, zonder te weten dat vruchtensap of frisdrank evenveel suiker bevat als een glas cola. Zo bestaat appelsap voor 10% uit suiker en druivensap zelfs voor 16%! Als we als alternatief kiezen voor een cola light of een andere light frisdrank, moeten we wel weten dat deze drankjes bedenkelijke zoetstoffen bevatten. Suikers en zoetstoffen maken dik en futloos. Drink 1,5-2 liter water en trakteer je iedere dag op een paar kopjes groene thee. Rooibos thee is ook erg gezond.

Terug naar het eiwitrijk en koolhydraatbeperkte dieet

Waarom maakten we dit uitstapje? We kunnen niet genoeg benadrukken dat je eerst je voedings- en drinkgewoonten zou moeten doorlichten alvorens aan een verantwoord dieet te beginnen. Voor een eiwitrijk en koolhydraatbeperkt dieet- of in eerste instantie een koolhydraatarm dieet, kunnen we je het beste verwijzen naar de site van www.eenkiloperweek.nl. Je krijgt op deze site duidelijk uitleg en handige tips. Ook kun je er talloze eenvoudige en geschikte recepten downloaden en je, als je dat tenminste leuk vindt, aansluiten bij een dieetcommunity van duizenden mensen die eveneens de strijd hebben aangebonden tegen hun overtollige kilo’s. Samen afvallen werkt beter! Succes verzekerd!

[moreProgram id=”3241″]


Reageer

Uiteraard gaan wij vertrouwelijk met uw gegevens om. Uw e-mailadres wordt niet geplaatst op onze website. Spam wordt verwijderd op deze website.





Meld je aan bij een spaarprogramma: Goudmails Euroclix Moneymiljonair Sneleuro Zinngeld Geldrace