Je mentale en fysieke gezondheid verbeteren om energiepeil hoog te houden

woensdag 12 december 2012 | geen reacties | in: Handig, Overig

Je mentale en fysieke gezondheid in de winter verbeteren om energiepeil hoog te houden

Wind, kou, regen, hagel, sneeuw. De winterdagen zonder zon kunnen je een futloos gevoel en een bleek uiterlijk geven. Zonder zonne-energie kan ook je immuunsysteem behoorlijk van slag raken. Tijd voor actie! Met de volgende tips kom je weer fit de winter door.

Sport je fit

Je stofwisseling werkt in de winter op een laag pitje. In dit seizoen beweegt men zich te weinig. Grote kans dus dat je daardoor meer in gewicht toeneemt. Probeer zoveel mogelijk fruit te eten, je afweer wordt er niet alleen sterker door, het geeft je ook een energieboost in de koude dagen en je wordt er natuurlijk niet dik van. Om extra gewicht tegen te gaan is het natuurlijk ook onontbeerlijk om te gaan sporten. De beste sport voor de winter is zwemmen. Het liefst twee keer per week, minstens een half uur. Het versterkt namelijk al je spiergroepen en gewrichten.

Ben je niet zo’n zwemmer, bezoek dan de sportschool. Hier is het lekker warm en zodra je met de fitnessoefeningen begint, krijg je het vanzelf wel warmer. Fitness is dus ook een uitstekende sport in de winter en vooral na al die lekker gerechten in de feestmaand, is deze sport geen overbodige luxe. Vind je het saai om in je eentje naar de sportschool te gaan? Probeer dan eens één van de groepslessen in de sportschool. Denk aan Zumba, aerobics of spinninglessen. Nu heb je dus geen excuus meer om binnen te blijven. Leg je bijltje zeker niet neer in deze donkere dagen en zorg voor sportieve actie tijdens de wintermaanden.

Sauna en wellness oorden

Misschien denk je niet in eerste instantie aan whirlpools, sauna’s en wellness in de winter. Maar wat is er lekkerder dan jezelf heerlijk verwennen in een wellness oord? In dergelijke complexen vind je vaak diverse sauna’s, warme baden, een scrubhutten, binnen- en buitenzwembaden, jacuzzi’s en uiteenlopende massage mogelijkheden. Een dusdanige spa-therapie is niet zomaar een verwenning voor je lichaam en geest, het ontspant ook je spieren en zorgt voor een goede doorbloeding.

Hierdoor krijg je dus een betere afvoer van overtollig vocht en diverse afval- en gifstoffen en houd je een burn-out of stress buiten de deur. Ook zorgt bijvoorbeeld een jacuzzi voor een versoepeling van verkrampte spieren en pijnlijke gewrichten. Lekker bubbelen in het water, dat loont dus zeker. Maak de dag af door ‘s avonds aan te schuiven aan een van de tafels in het restaurant. Meestal heeft een wellnesscomplex wel een restaurant waar je gezonde maaltijden voorgeschoteld krijgt die vaak gemaakt zijn lekkere seizoensgroenten.

wellness



Reageer

Uiteraard gaan wij vertrouwelijk met uw gegevens om. Uw e-mailadres wordt niet geplaatst op onze website. Spam wordt verwijderd op deze website.





Meld je aan bij een spaarprogramma: Goudmails Euroclix Moneymiljonair Sneleuro Zinngeld Geldrace